הורות

תיאום ציפיות עם הילדים

חופשת הקיץ התחילה. הכללים הרגילים שחלים בשגרה משתנים, לילדים יש יותר זמן פנוי, והתכניות שלנו ושלהם לא בהכרח זהות. אחת הדרכים המכבדות להגיע להסכמות ושיתוף פעולה, היא על ידי יצירת תיאום ציפיות בינינו לבינם.

כשהם קטנים, תיאום ציפיות יוצר עבורם סדר, מעביר להם את המסר שמכבדים אותם במידע, ומקנה להם הרבה ביטחון. הם יודעים מה מצופה מהם, מבינים מה עומד לקרות, ומרגישים שיש להם חלק במה שקורה להם.

כשהם גדולים יותר, תיאום הציפיות מהווה קרקע פורייה להידברות, וללימוד מיומנויות תקשורת. הרעיון הוא הדדיות ושיח, כשכל צד מבהיר מה חשוב לו, ומנסים למצוא דרכים ופתרונות שיתאימו לכולם.

אני ממליצה ליזום עם הילדים שיחת הגדרת ציפיות לחופש הגדול, שבה נדון איתם באופן מסודר על מה שעומד להיות בחופש- כמה ממתקים אנחנו מסכימים שיאכלו, כמה שעות מסך מקובלות עלינו, מהי שעת החזרה שאנחנו מצפים לה וכד’. בנוסף, חשוב לדבר באותה השיחה גם על האחריות שהם לוקחים על עצמם כחלק מהבית, על העצמאות שנרצה להגדיל ולשפר, על הזמן המשפחתי המשותף שנרצה לבלות יחד וכד’.

ואם כבר תיאום ציפיות, אז כדאי מאוד שנאמץ את הכלי הכל-כך חשוב הזה לכל מערכות היחסים שלנו. כשאנחנו מדברים על הדברים, משתפים במה אנחנו חושבים, מקווים ומצפים, אנחנו יכולים לחסוך הרבה מאוד אכזבות, כאב, ומחלוקות. האדם השני מבין מה אנחנו רוצים, אנחנו יכולים לערוך דיון על הנושא, ובעיקר, לשנינו הרבה יותר ברור ומוגדר מה אנחנו יכולים לעשות, בשלב שעוד אפשר לעשות.

מוזמנים ומוזמנות לצפות בפינה שבה דיברנו על הנושא.

כתיבת תגובה באמצעות פרופיל הפייסבוק שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *